Palle Steen Christensen, scenographer

Palle Steen

Christensen

SCENOGRAPHER

Momo and the Time Thieves

(Momo og tidstyvene)

Set, costume and video design for opera / The Royal Danish Opera, autumn 2017 / Based on the novel by Michael Ende / Libretto: Anna Bro / Composer: Svitlana Azarova / Director: Elisabeth Linton / Light design: Ulrik Gad

Politiken, Henrik Friis ★★★★★

'Visuelt er 'Momo og tidstyvene' noget af det mest gennemførte, jeg har set længe på en dansk scene. Palle Steen Christensen har designet helt enkle scenelandskaber af skiftevis overdådigt, farverigt og depressivt grå elementer, der kan dreje, hæves, skubbes op og åbnes på alle mulige fantastiske måder. Øjnene bliver badet i både fascinerende smukke og gruopvækkende synsindtryk, når kulisser, røg og lys smelter sammen til god gammeldags teatermagi (...) Selvom historien er langt fra skandinavisk børnekultur med ironi og voksenkritik, inviterer den filosofiske og alvorlige grundstemning til at opleve noget anderledes eventyrligt. Langt fra hverdagen og alligevel tæt på.'

Berlingske, Søren Schauser ★★★★★

'barnlige sjæle vil elske forestillingen for dens visuelle effekter. Nogle af virkningerne er rene tryllerier. Folk forsvinder midt på scenen!'

MagasinetKBH, Linea Christensen ★★★★★

'Operaen kaster tankerne hen på opsætninger så store og gennemførte som dem på Broadway i New York. Det hele er visuelt og musikalsk storslået og med en stor præcision og håndværksmæssig snilde. '

Skånska Dagbladet, Lars-Erik Larsson

'Det är en minst sagt gedigen produktion med full orkester, Det Kongelige Operakor, en barnkör och en stark uppsättning solister. Scenografen Palle Steen Christensen som också står för kostymer och videodesign har skapat en påkostad, illusorisk och mycket tilltalande scenbild, dräkter och smink är lagom fantasifyllda, det är en sagovärld men en trolig sådan och ljus och projektioner förstärker stämningarna.'

Gregers Dirckinck-Holmfeld ★★★★

'HALLØJ, hvor her er noget at kikke på. Operaen har fået scenografen Palle Steen Christensen til at folde en sydlandsk eventyrby ud, så vi er klar til at købe flybilletten med det samme. Midt i det hele resterne af et romersk amfiteater!'

Arbejderen, Fanny Thorngaard ★★★★

'Min ni-årige ledsager havde mange gode ting at sige efter forestillingen, om at scenograf var flot, historien spændende især i anden akt og musikken interessant og anderledes.'

Frederiksborg Amts Avis, Knud Cornelius ★★★★

Scenekanten, Carina Blangsbøll ★★★★

'Scenografien er let foranderlig og virker levende, og til tider fremstår den, som var den udtænkt lidt som en pop-op-bog, og det fungerer godt i samspil med de meget stilrene kostumer.'

Den 4. væg, Line Kirsten Nikolajsen ★★★★

'Visuelt er denne opsætning også eventyrlig og flot løst. Der er noget barnligt ved udtrykket, som klæder historien godt. Det er som at bladre gennem en billedbog, der dog stadig efterlader dejlig meget plads til ens egen fantasi og forestillingsevne. '

Teateravisen, Randi K. Pedersen

'Den mere og mere hysteriske travlhed fjerner landsbyens beboere fra hinanden, så de mister deres menneskelighed, og børnene bliver ensrettede uvenlige væsner. Alt sammen visuelt skarpt, dystert og humoristisk aktualiseret på scenen.'

The Stuart Review

'What I’d like to discuss most is the production which is outstanding. The sets, the props, the special effects are all outstanding and as a family opera, you really couldn’t ask for more. (...) it’s all a feast for the eyes and you can see how much time, effort and money have gone in to this.'


© 2017 / Photos by Palle Steen Christensen